ОБЧИСЛЕННЯ ПЕНСІЙ В РАЗІ ВТРАТИ ДОКУМЕНТІВ ПРО ЗАРПЛАТУ

Постановою Кабінету Міністрів України від 5 липня 2006 року № 919 затверджено Порядок визначення заробітної плати (доходу) для обчислення пенсії в разі втрати документів про її нарахування та виплату.

 До ухвалення цієї постанови подібного механізму не існувало.
Так, Порядком визначено, що з 1 січня 1998 року заробітна плата і доходи для нарахування пенсії встановлюються за даними Державного реєстру фізичних осіб — платників податків та інших обов’язкових платежів. За відсутністю таких даних за період до 01.01.1998 р. та у Державному реєстрі фізичних осіб, нарахування пенсії може здійснюватися кількома способами.
1. Якщо підприємство, установа чи організація, де працювала особа, є діючими, вони або їхні правонаступники мають надати довідку про розмір середньої зарплати для працівника відповідної професії чи посадової особи за кожний місяць роботи, за який втрачено необхідні документи. В разі відсутності на підприємстві, в установі чи організації або їхнього правонаступника відповідної посади, на якій працювала особа, зарплата визначається за середньою заробітною платою аналогічної посади чи професії на підприємстві.
2. Якщо підприємство, установу чи організацію було ліквідовано, а документи до органу вищого рівня або архівних установ не передано, довідку про зарплатню надає місцеве управління праці та соціального захисту. Розрахунок проводиться, виходячи з місячної тарифної ставки або посадового окладу за відповідною чи аналогічною професією (посадою) у відповідній галузі, за календарний рік, що передує року, з якого призначено (перераховано) пенсію. У розрахунок може братися мінімальна гарантія вищезазначеної місячної тарифної ставки, передбачена галузевою угодою, до якої підприємство належить за видом виробничої діяльності. За бажанням особи коефіцієнт зарплати (доходу) за кожен місяць періоду роботи може також визначатися, виходячи з мінімальної заробітної плати за відповідний період.
Є випадки, коли на підприємстві чи в установі, організації або в їхнього правонаступника відсутні документи про нарахування та виплату зарплатні. Іноді неможливо також встановити час і причини, що призвели до втрати таких документів. Тоді необхідну інформацію можна підтвердити довідкою від роботодавця, правонаступника або відповідної архівної установи.
Мінпраці України